Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Rozpoznávání akordů
Soudek, Ondřej ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude v reálném čase analyzovat signál, pocházející z elektrické nebo akustické kytary, a bude rozpoznávat, jaký akord nebo tón uživatel hraje, případně akord tomu nejbližší. Práce obsahuje základy hudební teorie, způsob řešení zadaného problému a výsledky testování.
Analýza psychoakustického vnímání akordů složených z různě sytých a různě barevných signálů
Vejmělka, Daniel ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem frekvenčního spektra hudebních zvuků na psychoakustické vnímání posluchače. Zkoumá, jak ovlivní různě syté harmonické spektrum schopnost posluchače rozeznat jednotlivé tóny v akordu a jaký vliv má přítomnost inharmonických složek na srozumitelnost souzvuku. Věnuje se různým metodám psychoakustických měření a následného zpracování výsledků. Experiment je založen na metodě párového srovnávání a byl proveden formou poslechového testu s více než 100 respondenty. Test se zaměřuje na typické zástupce různých skupin hudebních nástrojů. Zkoumá vliv odlišnosti barvy zvuku u různých typů akordů. Dále práce obsahuje statistické zpracování získaných výsledků.
Psychoakustické vnímání shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu
Juren, Vojtěch ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá psychoakustickým vnímáním shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Také se zabývá psychoakustickým vnímáním neshodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Práce představuje, co je psychoakustické vnímání, podle čeho se určuje barva zvuku, jak funguje maskování mezi zvuky a pro člověka. Dále jsou ukázány zkoumané souzvuky (akordy), které byly různě rozloženy ve stereu. Akordy při výzkumu poslouchalo 72 posluchačů. Tito posluchači podle zvolené škály hodnotili srozumitelnost nástrojů, kdy v rámci akordu vždy každý jednotlivý tón hraje jiný nástroj. Nástroje byly rozděleny do tří kategorií podle jejich tvorby vyšších harmonických složek. Posluchači také hodnotili srozumitelnost nástrojů. Data od posluchačů byla vyhodnocena psychoakustickou metodou sémantického diferenciálu a byly určeny závěry.
Psychoakustické vnímání shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu
Juren, Vojtěch ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá psychoakustickým vnímáním shodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Také se zabývá psychoakustickým vnímáním neshodně instrumentovaných souzvuků různě rozložených ve stereu. Práce představuje, co je psychoakustické vnímání, podle čeho se určuje barva zvuku, jak funguje maskování mezi zvuky a pro člověka. Dále jsou ukázány zkoumané souzvuky (akordy), které byly různě rozloženy ve stereu. Akordy při výzkumu poslouchalo 72 posluchačů. Tito posluchači podle zvolené škály hodnotili srozumitelnost nástrojů, kdy v rámci akordu vždy každý jednotlivý tón hraje jiný nástroj. Nástroje byly rozděleny do tří kategorií podle jejich tvorby vyšších harmonických složek. Posluchači také hodnotili srozumitelnost nástrojů. Data od posluchačů byla vyhodnocena psychoakustickou metodou sémantického diferenciálu a byly určeny závěry.
Analýza psychoakustického vnímání akordů složených z různě sytých a různě barevných signálů
Vejmělka, Daniel ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vlivem frekvenčního spektra hudebních zvuků na psychoakustické vnímání posluchače. Zkoumá, jak ovlivní různě syté harmonické spektrum schopnost posluchače rozeznat jednotlivé tóny v akordu a jaký vliv má přítomnost inharmonických složek na srozumitelnost souzvuku. Věnuje se různým metodám psychoakustických měření a následného zpracování výsledků. Experiment je založen na metodě párového srovnávání a byl proveden formou poslechového testu s více než 100 respondenty. Test se zaměřuje na typické zástupce různých skupin hudebních nástrojů. Zkoumá vliv odlišnosti barvy zvuku u různých typů akordů. Dále práce obsahuje statistické zpracování získaných výsledků.
Rozpoznávaní tónů a akordů na platformě Android
Kucharovič, Oliver ; Černocký, Jan (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je rozpoznávanie tónov a akordov na ľubovoľnom hudobnom nástroji pomocou mikrofónu v mobilných zariadeniach Android. Aplikácia sníma alebo nahráva zvuky, ktoré analyzuje a zapisuje do zápisu podobnej hudobnej notovej osnove v reálnom čase. Práca popisuje problematiku rozpoznávania a podkladá riešenie danej problematiky pomocou rýchlej Fourierovej transformácie a analýzy spektra hlasitostí. Ďalej práca popisuje hudobnú teóriu a trénovanie jednotlivých tónov. Aplikácia bola podrobená užívateľským testom a testom na presnosť rozpoznávania. Záver obsahuje výsledky z testovania a štatistiky z publikácie na Google Play.
Akordická hra na kytaru
VÁVRA, Tomáš
Diplomová práce má za cíl shromáždit mé poznatky k akordické hře na kytaru v zájmovém kroužku v Domě dětí a mládeže v Českých Budějovicích, kterého jsem čtvrtým rokem lektorem. Je zacílena na čtenáře, který vyučuje akordové hře na kytaru v zájmových útvarech nebo se akordové hře učí sám. První část je věnovaná teoretické přípravě lektora, druhá část, zpracovaná v podobě časově neomezených lekcí, se zabývá hlavně metodikou vyučování pro úplné začátečníky bez základního hudebního vzdělání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.